Jesteśmy wzrokowcami. Nie ma co do tego wątpliwości. Najlepiej sprzedają się rzeczy, które już na wstępie robią wrażenie, opowiadają historię - są obietnicą i zapowiedzią czegoś, o czym Twój kupujący do tej pory tylko marzył. Poznaj narzędzia, które mogą Ci pomóc wywołać właśnie taki efekt i lepiej sprzedawać.
Kupujemy oczami. Wszystko. Od odzieży, po biżuterię, samochody czy mieszkania. Chociaż twierdzimy, że reklama na nas nie działa, to najczęściej kupujemy te rzeczy, które zwrócą naszą uwagę i „wpadną nam w oko”. Korzystasz z Instagrama lub Pinteresta? A może zdarza Ci się szukać w Google produktów w grafikach? Pamiętaj, że Twój klient robi dokładnie to samo! To właśnie dlatego trudno wyobrazić sobie salon sprzedaży aut bez eleganckich folderów, sklep z biżuterią bez pięknych katalogów, biuro dewelopera bez zachwycających wizualizacji. To one sprawiają, że klienci chcą „to mieć”, a oczami wyobraźni już widzą siebie za kółkiem tego ekskluzywnego auta albo na kanapie w mieszaniu na kameralnym osiedlu. Chcesz sprzedać swój produkt? Musisz zaopatrzyć się w zestaw materiałów reklamowych, które będą najlepszą wizytówką twojego produktu.
Zdjęcie może nam tak samo pomóc, jak zaszkodzić w sprzedaży. Dobre już na wejściu „sprzedaje”, złe może naprawdę zniechęcić kupującego. Świetnym przykładem mogą być menu w restauracjach. Na pewno zetknęliście się z ulotką/menu, na której jest 70 produktówna jednej stronie ze zdjęciami wielkości paznokcia, na których nie wiadomo co się znajduje a nazwa potrawy niewiele nam mówi. Na pewno też widzieliście profesjonalnie wykonane menu, ze smakowitą aranżacją potrawy na całej stronie, która mówi do nas „zjedz mnie”. Oczywiście, finalnie przychodzimy po prostu najeśćsię, jednak decyzję o zamówieniu potrawy podejmujemy zazwyczaj w chwili oglądania oferty, czyli menu. Mając w ręku menu pizzerii (tej z 70-cioma produktami na jednej stronie), jesteśmy skłonni wydać na zamówienie 15-20 złotych. Natomiast przeglądając menu z pięknymi zdjęciami potraw, gdzie aranżacja, ostrość i kolorystyka zdjęcia przykuwa naszą uwagę, bez większych grymasów jesteśmy skłonni pozbyć się 30-40 złotych. Jednym słowem piękne zdjęcia nasycone kolorami robią swoją robotę – Sprzedają!
Często widzimy zdjęcia dań na ścianach restauracji, tradycyjne wypieki we wnętrzach piekarni i szczęśliwe rodziny na plakatach w banku. To nic innego jak narzędzia sprzedaży, które obrazem tworzą opowieść o naszym produkcie. Sama sukienka nigdy nie będzie tak dobrze wyglądała jak ubrana w nią modelka w odpowiednio zaaranżowanej scenografii. Dlatego planując tworzenie katalogów, folderów czy plakatów, które mają sprzedać twoją ofertę, musisz postawić na obrazy, bo to one decydują czy klient zainteresuje się „całą resztą”.
Obraz i treść muszą iść w parze. To JAK sprzedajemy musi być zgodne z tym CO pokazujemy. Wróćmy może do mieszkań. Czy wyobrażasz sobie, że na targach albo w biurze sprzedaży Twój doradca opowiada o wyjątkowych wnętrzach nowej inwestycji, zachwyca się lokalizacją i opowiada o atutach mieszkania nie mając w ręku materiałów emanujących pięknymi aranżacjami mieszkania, wizualizacjami budynku, osiedla, czy parku, które są odzwierciedleniem tej opowieści? To co pokazujemy klientowi musi być spójne z naszym produktem i zgodne z oczekiwaniami naszego klienta. Decydujące znaczenie ma fakt kto jest naszym typowym klientem, a dokładniej do kogo kierujemy naszą ofertę. To co pokazujemy klientowi musi być spójne z naszym produktem. Dlatego decydując się na produkcję materiałów reklamowych należy odpowiednio dobrać format, rodzaj papieru i zadbać o detale, które mogą zdecydować o twoim sprzedażowym sukcesie.
Wyróżnij się
W czasach, gdy reklama krzyczy do nas na każdym kroku, kluczem do sukcesu jest zwrócenie na siebie uwagi. Widziałeś katalogi swojej konkurencji? Nie rób kolejnego takiego samego. Analogiczna zasada panuje w biznesie. Na Twoim biurku piętrzą się ulotki i białe wizytówki, których właścicieli po kilku miesiącach już nawet nie pamiętasz? Nie popełniaj tego samego błędu. Zastanów się, co jest twoją mocną stroną i czym wyróżnia się Twoja oferta. Klient ma zapamiętać właśnie Ciebie!
Dalszy ciąg poradnika wkrótce...